نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی به حمایت مجلس شورای اسلامی جهت اجرایی شدن هر چه بهتر پزشک خانواده تاکید کرد

یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/ محمدصالح جوکار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار یزدفردا، با اشاره به این که طرح پزشک خانواده شهری یک طرح زیرساختی است اظهارداشت: برای اجرای این طرح ملی لازم بود شرایط آماده تر شود، گرچه هم اکنون نیز با استقبال خوبی از طرف پزشکان عمومی  مواجه بوده است.

وی ارجاع بیماران از سوی پزشکان عمومی ( پزشک خانواده ) به سطوح بالاتر و دریافت مشاوره لازم از سوی پزشکان خانواده جهت بیماران از ویژگی خوب این طرح برشمرد و بر فراهم ساختن زیرساخت های لازم جهت اجرایی شدن این طرح تاکید کرد.

جوکار افزود: گاها اگر مشکلاتی بر سر راه این طرح کشوری قرار دارد بایستی مرتفع گردد.

وی با تاکید بر این این طرح ملی جهت اجرای هر چه بهتر باید حمایت  شود تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این خصوص حمایتهای همه جانبه داشته باشد و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح تامین گردد.

جوکار اظهارامیدواری کرد: با اراده قوی متولیان سلامت بتوانیم شاهد اجرای باکیفیت و مهمتر ازآن کاهش پرداخت از جیب بیماران باشیم و از دیگر سو دولت بتواند خدمات رایگان و ارزان قیمت را در عرصه درمان به مردم ارائه نماید و در نهایت سروسامانی به عرصه درمان کشور بدهد.

 
نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی همراهی و همکاری شهروندان را از دیگر موارد جهت اجرای با کیفیت این طرح دانست و یادآورد: این مهم نقش  خوبی جهت اجرای بهتر پزشک خانواده در مناطق شهری ایفا می کند.

وی همچنین تاکید کرد: صاحبنظران، اندیشمندان و نخبگان به منظور اجرای کامل این طرح کمک های لازم را داشته باشند.

نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز مشکلات کوچک برسر راه این طرح ملی را رفع و رجوع کند تا این طرح ملی بدون دغدغه اجرایی شود.

جوکار اظهارامیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی نیز حمایت های قانونی خود را در این خصوص داشته باشد  و دولت جمهوری اسلامی نیز بنابر قانون اعتبارات پیش بینی شده در طرح را صددرصدی تامین کند.

 
نماینده مردم یزد وصدوق درمجلس شورای اسلامی درپایان اظهار امیدواری کرد که انشاء ا...  تا پایان سالجاری نتایج خوبی از این طرح ملی در نظام سلامت داشته باشیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا